#SergiLlibertat, et volem a casa i als carrers!

Fa més d’una setmana que els Mossos d’Esquadra, seguint les ordres de CiU i de l’empresa TMB, desallotjaven el Centre Social Autogestionat Can Vies, al barri de Sants. Moltes de nosaltres ens vam indignar i vam sortir al carrer per denunciar que 17 anys d’història, de teixit associatiu i de cultura popular no es poden desallotjar.
Dimarts es van convocar concentracions a alguns barris de Barcelona, com ara Gràcia o el Clot, però l’#EfecteCanVies es va estendre fins a més d’una cinquantena de concentracions solidàries arreu dels Països Catalans ‐i fins i tot a Gamonal, Hamburg o Donosti!‐ el dimecres al vespre.
Però quina ha sigut la resposta a aquestes demostracions de solidaritat? Repressió i més repressió: centenars d’identificacions, innumerables cops de porra a manifestants, un atac
a la seu de la redacció de La Directa, ferides greus causades amb bales de foam i retencions i detencions indiscriminades. A dia d’avui, ja se n’han comptabilitzat 85. Entre elles, la detenció del Sergi.
En Sergi té 30 anys i és del Clot. És un veí activament implicat i arrelat al teixit del barri: és casteller de la Colla de Castellers de Barcelona, fundador de la penya blaugrana dels Castellers i forma part de la comissió del 45è aniversari de la colla.
És per aquest motiu que considerem totalment desproporcionada l’aplicació de la presó preventiva. Creiem que ha sigut una detenció aleatòria, ja que va tenir lloc després de la
manifestació de dimecres a Sants, i que han agafat en Sergi com a cap de turc.
Volen que tinguem por, que ens quedem a casa i que deixem de manifestar‐nos, però no ho aconseguiran!
#SergiLlibertat, et volem a casa i als carrers!

Esquerra Independentista del Clot‐Camp de l’Arpa.