Notícies de Sant Martí

Des de la CUP Capgirem Barcelona de Sant Martí hem fet arribar al govern de BeC alguns punts en format d’al·legacions sobre la nova concessió del recinte de creació artística de Palo Alto, que després de 20 anys torna a mans de  l’Ajuntament, per la qual cosa hem entrat per registre aquests punts que ampliarem i concretarem en el període d’exposició pública.

Aquí teniu el document.

A l'informe sobre preus públics, vam remarcar la necessitat d'afegir com a grups vulnerables a no només a les aturades sinó també a les persones que es troben en situació de vulneració econòmica i amb mobilitat reduïda. Sobre els pressupostos, ens vam posicionar com a l'Ajuntament, ja que són uns pressupostos encara fets amb el PSC on s'entomen les remunicipalitzacions que considerem essencials per generar canvis estructurals a la ciutat.

L'acte comptarà amb una xerrada i debat amb Eulàlia Reguant, regidora a l'Ajuntament de Barcelona i antiga diputada al Parlament de Catalunya.

Us hi esperem!

A l’informe sobre Sant Martí Districte educatiu vam recordar la necessitat de introduir temes com les que defensen la Plataforma d’Economia Crítica i com combatre la incursió de la banca en l’educació des de el municipalisme. Així com la nostra esmena a les Normes de Participació Ciutadana per incloure a les escoles en processos participatius i de transformació de l’entorn, que va ser rebutjada.

També vam parlar de les problemàtiques de habitatge de la nostra ciutat, que suposen una situació d’urgència, i la necessitat de pujar encara més el parc públic de lloguer i de reforçar la taula d’emergència social per aturar desnonaments. També vam recordar al govern que han de ser rotunds amb la detecció de pisos buits i actuar sobre els pisos de la SAREV.
Vam fer una reivindicació sobre la pacificació de la Meridiana, demanant una reducció contundent del trànsit de cotxes.

Demanarem al govern que comenci un projecte de rehabilitació, millora i cobriment de l’equipament poliesportiu Francesc Abad ubicat al Barri del Besòs.
També presentem un prec per demanar al govern que realitzi un filtratge d’empreses per participar a la taula d’economia social i solidària, ja que considerem que ha d’haver separació de models.
Finalment, fem un seguiment de la proposta que vam presentar al març de 2017 per fer un òrgan de seguiment dels Consorcis de la Mina i del Besòs al Districte on les veïnes puguin fiscalitzar la feina feta.

La CUP Capgirem Barcelona a Sant Martí ja va manifestar en el seu moment, el seu posicionament favorable als projectes urbanístics que avancin cap a la pacificació del trànsit, la recuperació de l’espai públic, la reducció  pel vehicle rodat contaminant i la creació d’espais d’ús veïnal i comunitari. Creiem que cal anar més enllà del debat viari, per tal de plantejar el sentit que té aquesta recuperació de l’espai per les classes populars que vi

Primer de tot, considerem important fer la reflexió del model de licitació que s'ha impulsat des de la Generalitat, basat en lleis de lliure mercat on guanya l'empresa amb més capacitat per abaixar el preu de gestió, encara que això pugui comportar un pitjor servei o condicions laborals precàries.

A l’informe sobre el Pla de Barris sobre La Verneda i La Pau, vam parlar de la necessitat d’obrir aquests barris ja que pateixen un gran aïllament degut a les grans fronteres urbanes que els franquegen. Vam afegir que necessitem destinar recursos fora del pla de barris i impulsar mesures que no tenen un cost econòmic i són cabdals per millorar la seva salut com la reducció de l’ús del cotxe.

Pàgines