Notícies de Sant Martí

A l'informe estratègic sobre desenvolupament econòmic vam explicar els conceptes de “turísme sostenible” i de “desconcentració territorial” de l’activitat turísitca, que el model i la falta de regulació han fet que estigui a les antipodes de poder anomenar-se sostenible. També vam indicar que, per la CUP, hem de parlar de canviar el model i d’aplicar regulacions que facin possible visitar la ciutat amb viure en ella.

D’altra banda, demanarem al govern que plantegi una gestió 100% pública del recinte cultural de Palo Alto en lloc de un 70%, ja que considerem que cal aprofitar aquest moment de recuperació de l’espai per fer-lo de gestió 100% pública i que es necessari que un referent cultural a nivell de ciutat estigui gestionat de forma pública i transparent.

Aquestes transformacions urbanístiques han deixat de banda les necessitats del veïnat i s’han centrat en l’especulació i el lucre de grans inversors i propietaris del sòl.

Des de la CUP Capgirem Barcelona de Sant Martí hem fet arribar al govern de BeC alguns punts en format d’al·legacions sobre la nova concessió del recinte de creació artística de Palo Alto, que després de 20 anys torna a mans de  l’Ajuntament, per la qual cosa hem entrat per registre aquests punts que ampliarem i concretarem en el període d’exposició pública.

Aquí teniu el document.

A l'informe sobre preus públics, vam remarcar la necessitat d'afegir com a grups vulnerables a no només a les aturades sinó també a les persones que es troben en situació de vulneració econòmica i amb mobilitat reduïda. Sobre els pressupostos, ens vam posicionar com a l'Ajuntament, ja que són uns pressupostos encara fets amb el PSC on s'entomen les remunicipalitzacions que considerem essencials per generar canvis estructurals a la ciutat.

L'acte comptarà amb una xerrada i debat amb Eulàlia Reguant, regidora a l'Ajuntament de Barcelona i antiga diputada al Parlament de Catalunya.

Us hi esperem!

A l’informe sobre Sant Martí Districte educatiu vam recordar la necessitat de introduir temes com les que defensen la Plataforma d’Economia Crítica i com combatre la incursió de la banca en l’educació des de el municipalisme. Així com la nostra esmena a les Normes de Participació Ciutadana per incloure a les escoles en processos participatius i de transformació de l’entorn, que va ser rebutjada.

També vam parlar de les problemàtiques de habitatge de la nostra ciutat, que suposen una situació d’urgència, i la necessitat de pujar encara més el parc públic de lloguer i de reforçar la taula d’emergència social per aturar desnonaments. També vam recordar al govern que han de ser rotunds amb la detecció de pisos buits i actuar sobre els pisos de la SAREV.
Vam fer una reivindicació sobre la pacificació de la Meridiana, demanant una reducció contundent del trànsit de cotxes.

Demanarem al govern que comenci un projecte de rehabilitació, millora i cobriment de l’equipament poliesportiu Francesc Abad ubicat al Barri del Besòs.
També presentem un prec per demanar al govern que realitzi un filtratge d’empreses per participar a la taula d’economia social i solidària, ja que considerem que ha d’haver separació de models.
Finalment, fem un seguiment de la proposta que vam presentar al març de 2017 per fer un òrgan de seguiment dels Consorcis de la Mina i del Besòs al Districte on les veïnes puguin fiscalitzar la feina feta.

Pàgines