Resum del plenari d'aquest 10 de maig

La CUP Capgirem Barcelona vam començar la nostra intervenció al Plenari del Districte Sant Martí fent menció al fet que alguns partits polítics hagin condemnat la mobilització contra el turisme del divendres 5 de maig al Poblenou i en canvi facin ús de la violència estructural com instrument polític.

A l’informe sobre el Pla de Barris sobre La Verneda i La Pau, vam parlar de la necessitat d’obrir aquests barris ja que pateixen un gran aïllament degut a les grans fronteres urbanes que els franquegen. Vam afegir que necessitem destinar recursos fora del pla de barris i impulsar mesures que no tenen un cost econòmic i són cabdals per millorar la seva salut com la reducció de l’ús del cotxe.
Sobre les subvencions, van tornar a repetir el que van dir al passat plenari quan vam debatre sobre el tema. Remarcant que cal donar un impuls per aturar els desequilibris associatius entre barris del Districte, i recordant al govern que el Consell d’Associacions de Barcelona denuncia que hi hagin més subvencions a nivell de ciutat que de barris.
Sobre el nou projecte de participació ciutadana vam analitzar el límits normatius i socials que tenim i que cal mantenir la lluita per trencar-los. Però també que creiem important donar impuls a generar espais de decisió, participació i deliberació.
A la part propositiva vam demanar al govern que impulsi a l’Ajuntament i insti al Consorci d’Educació a realitzar un mapa escolar per avaluar les necessitats reals que tenim al Districte de Sant Martí pels propers 5 anys.
També vam demanar que l’Ajuntament es presenti com acusació, per ser possible afectat per la relació de Copisa, empresa membre de l’UTE que realitza les obres a les Glòries, amb el cas de la trama del 3%. I la col·locació d’una placa per recordar l’espai auto-organitzat de l’Ateneu Obrer Martinenc al barri del Clot-Camp de l’Arpa.
Per últim, vam fer un seguiment sobre el mapeig sobre els carrers sense nom al Districte de Barcelona per impulsar el nomenclàtor de dona des de la comissió de memòria i gènere.

A banda, també us fem a mans els diversos precs dela Candidatura.

Prec sobre les obres de Glòries

Prec sobre Memòria Històrica

Prec sobre Mapa Escolar