Resum del plenari 2/3/16

La CUP Sant Martí al Plenari del Districte vam començar recordant a Salvador Puig Antich ja que aquest dia feia 42 anys del seu assassinat a mans de la dictadura franquista.

Als informes del regidor vam denunciar el nou pla de turisme que proposa instal·lar els hotels a les vores de la ciutat. Considerem que no soluciona el problema del turisme massiu que pateix la nostra ciutat.

També vam recordar al govern que cal continuar avançant per tal de aportar solucions per la Flor de Maig.

Al debat sobre les terrasses del Poblenou vam denunciar que la situació actual és fruit de l’absoluta desregularització que s’ha produït durant anys i de l’ordenança de terrasses del 2013, com una mesura neoliberal sense cap sensibilitat cap allò que s’anomena públic i col·lectiu. En aquesta mateixa línia vam votar en contra de la proposta de CDC de tornar a establir un diàleg entre els actors, denunciant que no van respectar el procés participatiu Fem Rambla de 2013 i, per tant, que la seva proposta comportava una l’instrumentalització del diàleg.

La CUP va votar a favor de constituir el nou consell sectorial de cultura, memòria històrica i patrimoni industrial, remarcant que esperem que sigui un consell sectorial d’utilitat i no una nova eina institucional sense sentit.

Sobre la proposta de ordenança pública dels clubs de cànnabis vam ressaltar que el pla és un absolut despropòsit ja que el que pretén és l’eliminació d'aquestes associacions. Malgrat això, ens vam abstenir perquè es pugui negociar a l’Ajuntament, tot esperant que es plantejaran noves condicions.

Vam aconseguir  aprovar la nostra proposta per la transversalitat de la recuperació del patrimoni perquè hi hagi un compromís per recuperar no només el continent sinó també la memòria històrica que va contenir, especialment en el cas de les classes treballadores i de les dones del nostre districte. La proposta va ser aprovada per part de tots els grups amb abstenció del PP i vot en contra de Ciutadans.

Finalment vam fer dos precs al govern; un per demanar que s’investigui i es demanin responsabilitats per l’estat de l’edifici de la Flor de Maig, i altre per demanar un compromís per un parc de les Glòries sense massificació turística. Ambdós van ser acceptats pel govern.