Proposta de la CUP per a la Sessió Plenària del proper Dimecres 7 de març.

A la propera sessió plenària del Districte de Sant Martí del dimecres 7 de març de 2018, la CUP-Capgirem Barcelona farem una proposta perquè el consell Plenari doni suport a establir un pla d’usos més restrictiu pel que fa als locals de concurrència pública al barri del Clot. Des de la CUP ens preocupa la possible proliferació de bars, restaurants i forns de degustació que s’està donant al barri, i que es repliquin les problemàtiques que s’han generat a altres indrets de la ciutat i que una ordenació pot controlar.

D’altra banda, demanarem al govern que plantegi una gestió 100% pública del recinte cultural de Palo Alto en lloc de un 70%, ja que considerem que cal aprofitar aquest moment de recuperació de l’espai per fer-lo de gestió 100% pública i que es necessari que un referent cultural a nivell de ciutat estigui gestionat de forma pública i transparent. També preguntarem què passarà amb l’ordenació singular de terrasses del Poblenou ara que s’ha tornat a liberalitzar l’ordenança a nivell de ciutat, el que considerem que suposa tornar a una massiva privatització de l’espai públic i, per tant, una perduda de drets de les nostres veïnes.

A més, farem seguiment de la nostra proposta presentada i aprovada al plenari de novembre, per tal de fer una comissió d’estudi del mercat instal·lat a la plaça de les Glòries, per tal d’abordar aquest tema des dels serveis socials i la xarxa veïnal i no des d’una perspectiva policial.

Finalment, presentarem una declaració institucional en suport a la vaga feminista del 8 de març.