FEM FORA A OHL. VOLEM CURES DIGNES PER A LA NOSTRA GENT GRAN.

Des de la CUP-Capgirem Barcelona Sant Martí, volem manifestar i denunciar la gestió que l'empresa OHL (Obrascón Huarte Lain, S.A.) està fent a la residència de gent gran a Alchemika, i a totes les residències que gestiona a la ciutat de Barcelona. Amb totes les queixes de les usuàries i usuaris que això està comportant.

Primer de tot, considerem important fer la reflexió del model de licitació que s'ha impulsat des de la Generalitat, basat en lleis de lliure mercat on guanya l'empresa amb més capacitat per abaixar el preu de gestió, encara que això pugui comportar un pitjor servei o condicions laborals precàries.

Volem denunciar públicament la nefasta gestió de l'empresa OHL que és essencialment una empresa constructora per a la qual la gestió de residències de gent gran és un negoci més, sense cap especialització en les tasques de cures. On el que compta és el benefici a costa del benestar de la nostra gent gran.

A més, OHL es troba sota sospita de diversos presumptes casos de corrupció. Javier López Madrid, imputat per l'operació Lezo, i conseller d'OHL fins fa pocs dies, és acusat de la concessió de licitació de les obres del tren de Navalcarnero a canvi de comissions al PP. A l'Estat de Mèxic, OHL és acusada de corrupció per la presumpta licitació d'obres a canvi de la donació de diners al PRI, partit de Peña Nieto ara en el govern.

Des de la CUP- Capgirem Barcelona entenem i defensem que és paper de l'administració pública garantir la qualitat en les tasques de cura vers la nostra gent gran. Alhora que es despleguen mecanismes de control del servei i garanties per les condicions de treball de les persones cuidadores. A més, no podem permetre que la institució pública liciti a empreses que es troben sota l'ombra de casos de corrupció.

És per això que demanem la revisió del grau de compliment del contracte de l'empresa OHL i l'aturament immediat del procés de renovació de les diverses licitacions que té a la ciutat de Barcelona. Cal urgenment un canvi en el model de gestió de residències de gent gran actual, que ha de ser pública i garantir la qualitat i el respecte cap a les tasques de cura.

No podem permetre que la institució pública liciti a empreses que es troben sota l'ombra de casos de corrupció.