El llibre roig dels Països Catalans

El llibre roig dels Països Catalans és un projecte que necessita l’aportació de tothom per a fer-se realitat; un projecte que neix per a donar a conèixer les dades de les lluites arreu del país, fent-ho de manera senzilla, amb un format econòmic i que en facilita al màxim la difusió.
El llibre ja té gran part de la feina feta. Ara l’objectiu és posar-lo en paper, materialitzar-lo. Per a aquest darrer pas, és necessària la col·laboració econòmica; 3.000 euros per a poder-lo dur al paper. Si rebem més de 3.000 euros, ampliarem tiratge, ampliarem enviaments a biblioteques i n’ampliarem la difusió. En cap cas els diners recollits tenen com a objectiu generar benefici per a Som Països Catalans.

El llibre forma part del projecte en xarxa “Llibres per la Unitat Popular”, en què diferents organitzacions polítiques i socials, així com diverses editorials compromeses pel país aniran editant materials de difusió massiva que expliquin la realitat del nostre territori, de la seva gent i de les seves lluites. Aquest llibre estarà editat sota llicència Creative Commons, per tal que es pugui difondre massivament sense restriccions.

Aquesta és una campanya de micromecenatge amb una voluntat no econòmica, sinó de difusió. Per tant, proposem una escaleta d’aportacions per ajudar a fer arribar aquesta publicació a totes les biblioteques dels Països Catalans. Podeu adquirir un exemplar per a vosaltres, com també podeu adquirir-ne 2, 10, 50 o 100 si voleu fer una compra col·lectiva entre un grup d’amics i amigues, des d’un casal, associació o entitat.

El llibre no té una funció comercial. En el cas que entitats, llibreries o distribuïdores en volguessin adquirir, el llibre es vendrà al públic a un màxim de 5€.

Quins temes tractarà el llibre?
Model econòmic insostenible
Depredació al territori
Dependència energètica
Tsunami financer
Espoli i frau fiscal
Endeutament municipal
Deute: rescatar bancs i no persones
Retallades
Precarització
Reformes laborals
Encariment de la vida
Empobriment de la població
Forces repressives
Construcció nacional
Sanitat
Privatitzacions
Habitatge
Pisos buits
Construcció costes i destrucció de territori
Usos del temps per gènere
Diferències salarials per gènere
Català a l’escola
Models lingüístics per zona
Corrupció
Moviments de defensa del català
Presència d’exèrcits
Mapa de casals i ateneus

És per tant una eina de construcció nacional al servei de les persones que treballant en el teixit associatiu creuen en els Països Catalans, i els construeixen.