Comunitat Pere IV

Una cinquantena de veïnes es van trobar ahir diumenge a la plaça del davant de l’Església del Sagrat Cor -al número 398 del carrer de Pere IV, entre els carrers de Fluvià i de la Selva de Mar-, i van organitzat un vermut i diverses activitats per dinamitzar i reivindicar el carrer de Pere IV com a passeig cívic. El col·lectiu Eix Pere IV recorda que aquest carrer havia estat un dels més importants de Poblenou i vol que recuperi tot el seu potencial, més enllà de funcionar com a eix viari.

La cita va ser les 11 del matí i s’hi van aplegat una cinquantena de veïnes de totes les edats que, en principi, tenien previst fer una passejada pel carrer de Pere IV. Convertir-lo en un passeig és precisament una de les coses que reivindiquen. Però ahir el dia no acompanyava i, davant del risc d’acabar totalment xopes, han optat per centrar les activitats a la placeta. Un vermut popular amb música i activitats d’animació per als més petits. Més tard ha començat a ploure de debò i la jornada ha acabat dins de la parròquia.

L’Eix Pere IV fa temps que es mobilitza amb l’objectiu de donar vida al carrer. Tiren endavant diverses iniciatives amb el propòsit de fer créixer les activitats socials i culturals de la zona. Volen incentivar les veïns a aprofitar els locals buits que hi ha al llarg del carrer de Pere IV. Ja s’havien trobat a la passada Festa Major i aquesta ha estat una més de les reunions que tenen pensat continuar fent amb cada cop més veïnes del Poblenou.