RESUM PLENARI 28 DE NOVEMBRE DE 2017

La CUP Capgirem Barcelona al Plenari del Districte Sant Martí no ens vam oblidar de recordar al presos polítics assenyalant també, la necessitat de construir la República i engegar el procés constituent. Vam denunciar l'expulsió de veïnes continuada que s'està vivint a la nostra ciutat per part dels fons voltor que compren edificis sencers, posant l'exemple del barri del Poblenou. També vam dedicar un moment a demanar solucions perquè es deixi de multar a les entitats que pengen cartells.

A l'informe sobre preus públics, vam remarcar la necessitat d'afegir com a grups vulnerables a no només a les aturades sinó també a les persones que es troben en situació de vulneració econòmica i amb mobilitat reduïda. Sobre els pressupostos, ens vam posicionar com a l'Ajuntament, ja que són uns pressupostos encara fets amb el PSC on s'entomen les remunicipalitzacions que considerem essencials per generar canvis estructurals a la ciutat.

A la part propositiva vam demanar l'establiment d'una comissió de treball amb educadors de carrer, associacions de veïnes, la Farinera i les persones que venen a la plaça de les Glòries, per tal de trobar solucions col·lectives i teixir xarxes de solidaritat al barri.  La proposta va ser aprovada per unanimitat amb l’asbtenció del PP.

També vam demanar l'aturada dels projectes relacionats amb el 22@ mentre es desenvolupa el procés participatiu per tal de garantir un trencament amb l'antic projecte, que no va ser acceptat pel govern.

Per últim, vam preguntar sobre la implicació del Districte amb l'escola Els Horts, que va patir la violència policial de l'Estat Espanyol l'1 d'Octubre, a la qual cosa el govern va respondre que s'estaven a disposició de qualsevol denúncia que l’escola volgués fer. Vam acabar fent un seguiment sobre un prec presentat al maig per col·locar una placa en record de l'Ateneu Obrer al barri del Clot.

Vam signar dues declaracions institucionals, una en reconeixement del 25N dia contra les violències masclistes, i altra en suport a la Plataforma Som Escola.

En aquest plenari la CUP de Sant Martí, vam decidir abstenir-nos de votar a les propostes d’aquells partits que apliquen o donen suport a l’aplicació de l’article 155 a Catalunya en senyal de protesta.

Tot seguit podeu veure les nostres propostes en els següents enllaços:

Repressió 1 d'O

Vendre al Carrer