Notícies de Sant Martí

Avui, Barcelona en Comú, PSC i ERC han pactat una modificació del projecte 22@.

El mateix tripartit del 2002, el mateix front ampli de la Marca Barcelona. Aquest acord en la modificació del pla urbanístic s’ha realitzat sense tenir en compte les entitats veïnals del territori, les persones residents del barri, i ha sepultat el pacte veïnal, social i econòmic del procés participatiu “Repensem el 22@”.

Com a Candidatura d’Unitat Popular vam presentar una declaració institucional recordant l’1 i el 3 d’Octubre, posant èmfasi en la lluita per l’alliberament de les preses polítiques, condemnant la repressió de l’estat espanyol i apostant per l’autoorganització popular per aconseguir allò que vulguin les classes populars.

Les companyes d’Esquerra Republicana també presentaven una declaració sobre els mateixos temes, que vam decidir de presentar separadament per fer doble èmfasi en la situació d’excepcionalitat que representa allò que volíem explicar.

A proposta de la CUP els espais públics dels barris del Districte contemplaran mesures de foment a entorns segurs per a les persones transgènere.

La CUP Capgirem Barcelona al Plenari del Districte Sant Martí vam començar parlant sobre l’informe del regidor d’aquells darrers mesos.

A l'informe estratègic sobre desenvolupament econòmic vam explicar els conceptes de “turísme sostenible” i de “desconcentració territorial” de l’activitat turísitca, que el model i la falta de regulació han fet que estigui a les antipodes de poder anomenar-se sostenible. També vam indicar que, per la CUP, hem de parlar de canviar el model i d’aplicar regulacions que facin possible visitar la ciutat amb viure en ella.

D’altra banda, demanarem al govern que plantegi una gestió 100% pública del recinte cultural de Palo Alto en lloc de un 70%, ja que considerem que cal aprofitar aquest moment de recuperació de l’espai per fer-lo de gestió 100% pública i que es necessari que un referent cultural a nivell de ciutat estigui gestionat de forma pública i transparent.

Aquestes transformacions urbanístiques han deixat de banda les necessitats del veïnat i s’han centrat en l’especulació i el lucre de grans inversors i propietaris del sòl.

Des de la CUP Capgirem Barcelona de Sant Martí hem fet arribar al govern de BeC alguns punts en format d’al·legacions sobre la nova concessió del recinte de creació artística de Palo Alto, que després de 20 anys torna a mans de  l’Ajuntament, per la qual cosa hem entrat per registre aquests punts que ampliarem i concretarem en el període d’exposició pública.

Aquí teniu el document.

A l'informe sobre preus públics, vam remarcar la necessitat d'afegir com a grups vulnerables a no només a les aturades sinó també a les persones que es troben en situació de vulneració econòmica i amb mobilitat reduïda. Sobre els pressupostos, ens vam posicionar com a l'Ajuntament, ja que són uns pressupostos encara fets amb el PSC on s'entomen les remunicipalitzacions que considerem essencials per generar canvis estructurals a la ciutat.

L'acte comptarà amb una xerrada i debat amb Eulàlia Reguant, regidora a l'Ajuntament de Barcelona i antiga diputada al Parlament de Catalunya.

Us hi esperem!

A l’informe sobre Sant Martí Districte educatiu vam recordar la necessitat de introduir temes com les que defensen la Plataforma d’Economia Crítica i com combatre la incursió de la banca en l’educació des de el municipalisme. Així com la nostra esmena a les Normes de Participació Ciutadana per incloure a les escoles en processos participatius i de transformació de l’entorn, que va ser rebutjada.

Pàgines