Resum del Plenari Extraordinari sobre comerç emblemàtic

Al plenari extraordinari sobre comerços emblemàtics de Sant Martí, la CUP-Capgirem vam denunciar la manca de temps amb la que es va haver de fer el plenari, que va estar totalment sotmès a tràmits burocràtics, on a més, els districtes érem un agent més d’aquest  tràmit sense cap capacitat de decisió.

Vam remarcar que protegir els comerços emblemàtics no és una qüestió només de continent sinó també de contingut, ja que té relació amb el model de comerç i de ciutat que volem. I que els comerços emblemàtics s’han de protegir davant el lliure comerç de les multinacionals, més capacitades per adquirir locals estèticament emblemàtics que mercantilitzarien el nostre patrimoni històric, aprofitant-se del seu valor.

Per altra banda vam denunciar que no es pot parlar de defensar un model de comerç emblemàtic i donar permisos per l’obertura de grans centres comercials tant a la capital com a la resta de Catalunya, quan són els que estan ferint el comerç tradicional.

A més manca diàleg amb el sector afectat i  amb les veïnes per conèixer la seva relació amb els comerços més enllà del que és estètic.

Hem considerat que aquesta mesura és molt necessària però també escassa, i que s’ha d'aprofundir molt més en el que vol dir comerç emblemàtic i el que significa protegir-ho, per tant vam a estar crítics mitjançant l’abstenció.