Resum del Plenari del 7 de Març de 2018

La CUP Capgirem Barcelona al Plenari del Districte Sant Martí vam començar donant suport a la lluita feminista i a la vaga del 8 de març.

També vam dedicar un moment per denunciar les agressions que pateixen veïnes dels nostres barris per tenir símbols independentistes o sobiranistes penjats a la finestra. Alhora vam criticar al govern la manca de resolució per executar les propostes de la CUP-Capgirem presentades a Plenari, i la gestió feta amb el projecte de criquet femení Ma’hisa, on les noies han quedat decebudes amb el procés de creixement del projecte.

Per últim vam denunciar que el 155 estigui aturant la nova concessió de algunes residències, ressaltant la necessitat de recuperar la gestió pública dels equipaments dedicats a les cures.

A l'informe estratègic sobre desenvolupament econòmic vam explicar els conceptes de “turísme sostenible” i de “desconcentració territorial” de l’activitat turísitca, que el model i la falta de regulació han fet que estigui a les antipodes de poder anomenar-se sostenible. També vam indicar que, per la CUP, hem de parlar de canviar el model i d’aplicar regulacions que facin possible visitar la ciutat amb viure en ella. També vam afeguir reflexions al respecte de la feminització de la pobresa i sobre les tasques de cura com motor econòmic, tornant a demanar que ens cal una municipalització d'aquests serveis.

Sobre la consulta ciutadana “Repensem 22@” ens vam manifestar a favor de la realització del procés participatiu ja que considerem que les veïnes dels barris afectats pel 22@ han de poder participar en espais de decisió per la seva reformulació. Tot i que, esperem que al final no siguin els lobbys econòmics de la ciutat els que tinguin l’última paraula com ens passa sovint.

A la part propositiva vam demanar un Pla d’usos més restrictiu pel que fa als establiments de concurrència pública pel Clot-Camp de l’Arpa. Considerem que cal una mesura de prevenció per tal d’endavantar-nos a les problemàtiques que han sorgit ja a altres indrets del Districte. La proposta va ser aprovada amb els vots a favor d’ERC, BeC, l’abstenció del PedeCat i C’s i els vots en contra de PP i PSC.

També vam demanar al govern que es plantegi la gestió 100% pública del recinte de Palo Alto ja que la creació de cultura és part esencial del desenvolupament de qualsevol barri, districte i ciutat i seria important establir mecanismes de control social. El govern va denegar la proposta.

Vam preguntar el posicionament del govern sobre l’ordenança singular de terrasses del Poblenou ara que la proposta a nivell de ciutat és liberalitzar l’espai públic. A la qual cosa ens van respondre que pretenen mantenir l’ordenança singular, tot i els canvis que puguin haver hi a nivell de ciutat.

Per últim vam fer un seguiment sobre la proposta de fer una comissió comissió d’estudi del mercat instal·lat a la plaça de les Glòries. El govern va respondre que ja tenen feta una primera diagnosi i que encara s’ha de convocar formalment la comissió.

Vam signar la declaració institucional en suport a la vaga feminista del 8 de març presentat pel consell de dones.

Tot seguit podeu veure les nostres propostes en els següents enllaços:

Prec sobre Palo Alto

Proposta pla d'usos del Clot-Camp de l'Arpa

Terrasses de la Rambla del Poblenou

Seguiment de la Plaça de les Glòries