Resum del Plenari del 4 de Maig de 2016

La CUP-Capgirem al Plenari del Districte Sant Martí vam començar fent referència al conveni signat entre Telefónica i l’Ajuntament durant l'època del PSC de Joan Clos, que a dia d’avui l’empresa encara no ha complert. A més, aquest acord es va vendre com un benefici pels nostres barris, ja que els edificis de l’empresa esdevenien equipaments a tota la ciutat. El tracte compotava una permuta on l’empresa guanyava un canvi en la qualificació del sòl del seu edifici a l’Avinguda Roma. Continuarem treballant sobre aquest tema en endavant.

Després es va fer referència a totes aquestes setmanes de negociacions per l’ampliació del crèdit de pressupostos, on vam voler recordar a tots els grups municipals que ens neguem a gestionar les molles i que només ens trobarem en els canvis reals i estructurals per les classes populars de Catalunya.

A l'informe del regidor sobre subvencions, vam assenyalar que encara necessitem més mesures per fomentar l'associacionisme.

Sobre l’informe de mobilitat, tot i que considerem molt positiu que es preveu la reducció d'un 21% del transport privat, vam exposar alguns aspectes que no tenim clars sobre la implementació de les super-illes:

• Que el foment de la bicicleta elèctrica no vagi en detriment de la tradicional.
  • La nova ordenació que plantegen les super-illes pels barris i com afectarà als plans d’equipaments.
  • La possibilitat que les gran vies del districte es transformin en autopistes al reduir el trànsit en d'altres.
  • La revisió de les plataformes úniques per les dificultats que poden donar a l’accessibilitat de persones amb cadira de rodes i visió reduïda, entre d’altres.

Vam felicitar a les dues entitats que rebran les medalles d’honor del districte de Sant Martí, l’Associació de Dones Ambar-Prim i la Fundació el Xop.

A la part propositiva: vam impulsar una declaració institucional amb caràcter de proposició sobre drets de la gent gran i a les pensions públiques, que va ser aprovada per tots els grups però amb el vot en contra de PP i CIU i l'abstenció de C's.

Vam presentar dos precs que van ser acceptats pel govern per augmentar els punts de detecció de precarietat entre la gent gran i per millorar el manteniment de la Rambla Prim. També vam demanar un seguiment sobre l’estat de les investigacions sobre la Flor de Maig.

Finalment es va aprovar la declaració institucional que vam presentar en suport als Ajuntaments investigats per l’Audiencia Nacional.