No al feixisme, no a l’homofòbia!

Expressem la nostra solidaritat amb el Dani —conegut activista d’Unitat Contra el Feixisme i el Racisme – Sant Martí i militant d’En lluita— davant l’atac homòfob comès contra ell per part del centre nazi Tramuntana. Aquest és un atac a UCFR Sant Martí en conjunt, donat que la bona feina feta pel moviment està aïllant als nazis.

El recurs de la descalificació personal és l’ultim que els hi queda perquè estan tocats. Van publicar a la seva pàgina de Facebook un escrit insultant i greument homòfob, clarament dirigit contra el Dani, en el precís moment que els moviments del barri i de la ciutat es manifestaven contra el feixisme, el racisme i la islamofòbia, així com demanant el tancament d’aquest centre nazi. Recordem que aquest centre l’impulsa un regidor de Plataforma per Catalunya de L’Hospitalet, Alberto Sánchez, i té relacions demostrades i directes amb els nazis assassins d’Alba Daurada, a Grècia.

L’homofòbia és un element cada vegada més freqüent en el discurs feixista. Irònicament, promouen l’homofòbia alhora que acusen l’islam —mitjançant la seva marca blanca, Pegida— de representar una amenaça per a la llibertat sexual. Una acusació falsa, tristament reproduïda per alguns sectors de l’esquerra.

Celebrem el fet que UCFR hagi adoptat una posició ferma i clara contra l’homofòbia, igual que contra la islamofòbia, totes dues actualment les eines preferides dels feixistes.

Tot això confirma que —a més de l’imprescindible moviment LGBTI— per derrotar l’homofòbia necessitem, i es pot aconseguir, el suport del conjunt dels moviments socials, i en última instància del conjunt del poble treballador.

En resum, si els feixistes pensen que poden aïllar i desmoralitzar el Dani, cometen un greu error. Com a En lluita —i sabem que molt més enllà— som molta gent la que li fem costat i ens sumarem, ara encara amb més força, a la lluita per tancar el centre nazi Tramuntana. Una lluita en què el Dani ha destacat, i a la llum dels fets la seva feina està desarmant als faixistes