Debat Residència Gent Gran Alkimia

El proppassat dijous dia 17, l'Associació de Veïns del Clot­Camp de l'Arpa ens va convidar a acudir a un debat sobre l'estat de la residència de dia Alchemika, per a gent gran.

La residència és un exemple de les lluites històriques dels veïns del barri, que denuncien que les administracions no es fan càrrec de les necessitats socials relacionades amb l'envelliment de la població.

Ja fa més d'un any que la residència està construïda, i hi falten els mobles i no se n’ha previst l'obertura definitiva. Segons la Generalitat, que és l’entitat responsable del projecte, no hi ha els diners disponibles per a posar­la en funcionament.

En l'acte, la CUP va denunciar que no s'ha de permetre sota cap concepte la privatització dels serveis que responen a unes necessitats socials, els quals que no han de ser objecte de lucre econòmic sinó que s’han de considerar, tractar i atendre com un bé comunitari.

A més, volem posar l’accent en el fet que l'envelliment de la població d'aquí a ben pocs anys esdevindrà una emergència social de primer ordre, i que les administracions públiques hi han de poder donar resposta. Considerem que la residència hauria de municipalitzar­se,atès que l'ajuntament ha participat econòmicament en la seva construcció.

A més, considerem que l'obertura de la nova residència ha de servir per implementar un pla pilot en què els usuaris i els treballadors es facin càrrec del seu funcionament, amb titularitat pública i amb el suport de les administracions.

A l’acte només s’hi van presentar BeC, PSC i CUP. Volem remarcar, per tant, la manca d'implicació de la resta dels partits polítics en una problemàtica que és prou evident que creix en els barris de Sant Martí.

Des de la CUP, encoratgem els veïns i les veïnes a sortir al carrer i a continuar ferms en les seves reivindicacions i en la lluita pels seus drets, i els fem saber que compten amb el nostre suport.

Volem per a les usuàries i treballadores, un model públic i de gestió eficient que respongui a les situacions d'emergència social.