Acció política de la CUP Capgirem Barcelona al Ple del Districte del 5 d'octubre

La CUP Capgirem Barcelona al Plenari del Districte Sant Martí vam començar fent menció al fet que la flotilla de dones rumb a Gaza va ser abordada: demanem a l’Ajuntament de Barcelona, al Govern de la Generalitat i a l’Estat Espanyol que trenquin els acords amb les institucions israelianes.

Respecte a la votació de la Presidència vam votar nul a la candidatura de Raimon Blasi de CIU. Defensem l’elecció directa del president del districte i que sigui una persona vinculada als barris.

A l’informe del Regidor vam començar denunciant el Plenari de Terrasses celebrat a l’Ajuntament promogut pels partits de dretes (CiU, C’S i PP) en un fet que considerem un sabotatge a la regulació i a l’equilibri necessaris per garantir el gaudiment a l’espai públic.

Seguidament vam denunciar que el projecte de Ca l’Alier s’ubiqués una empresa com Cisco Systems que està al llistat de les 10 empreses amb capital a paradisos fiscals, després del decret signat per l’Alcaldessa de no establir relacions amb aquest tipus d’empreses.

Vam demanar més informació sobre el replantejament del 22@ i el grup impulsor del Pla de Barris. I vam acabar fent menció al projecte de les super-illes i la necessitat de democratitzar les transformacions urbanes.

A l’informe d’accés segur a les escoles vam demanar, entre d’altres, una calendarització i la possibilitat de traslladar aquest concepte als entorns dels casals de gent gran.

Sobre l’informe de plans d’ocupació vam recordar la importància de parlar sempre de qualitat de treball i de no fer còmplices a les administracions de la precarietat i la temporalitat. També vam traslladar les queixes del sector de manters sobre els plans d’ocupació dissenyats per a ells.

A la part propositiva vam demanar al govern la revisió dels plans d’Equipaments Públics vigents i la creació de nous on no hi hagin, per tal de detectar noves necessitats. La proposta va ser aprovada per tots els grups amb l’abstenció de CiU i C’S i el vot contrari del PP.

També vam presentar un prec per demanar que es millori i ampliï la xarxa de punts verds fixes i mòbils al districte, així com les aules ambientals, que va ser acceptat. El segon prec presentat per la CUP demanava despenjar la bandera de l’estat espanyol el 12 d’Octubre en senyal de solidaritat amb el pobles indígenes, aquest va ser rebutjat pel govern de BeC.

Per últim, vam fer un seguiment de la nostra proposta presentada al plenari de maig sobre la detecció de la precarietat, la protecció i els drets de la gent gran.

La nostra declaració institucional presentada per donar suport a les feministes encausades de Palma no va sortir endavant perquè no va ser signada pels grups de CiU, C’S i PP.

Aquí poderu trobar els documents referits a les nostres propostes:

Proposta de Punts Verds.

Suport a les feministes mallorquines encausades.

Suport a les comunitats indigenes arran del 12 d'Octubre.

Proposta d'Equipaments.

Seguiment a la Gent Gran.

Des d'aquí, podeu veure el llarg Consell Plenari.