Acció política al proper Consell (dimarts 1 de desembre 2015)

A la propera sessió plenària del districte de Sant Martí (1/12/2015) la CUP Capgirem Barcelona demanarem informació al govern sobre el començament de les obres de la futura biblioteca García-Márquez al barri de Sant Martí de Provençals, ja que el barri pateix manca d’equipaments, així com els terminis que es preveuen per a la finalització de cada un dels equipaments compresos en el projecte: biblioteca, escola bressol i arxiu històric.

Demanarem al govern que doni suport a la plataforma ‘Salvem la Repla’ i el seu manifest, al qual s’han adherit nombroses entitats i associacions veïnals, que demana la dignificació de la plaça Bernat Calbó i que tingui un ús públic decidit mitjançant un procés participatiu.

En l’àmbit propositiu, demanem  un paquet de mesures per al Besòs-Maresme, uns dels barris més oblidats del districte, amb un seguit de propostes que comprenen:

1. L’ampliació del menjador social Gregal, el qual proporciona àpats a unes 180 persones cada dia.

2. Assegurar el servei de menjador a les escoles per a tothom, inclosos els infants i joves que no tenen horari lectiu a la tarda, ja que molts d’ells no tenen la possibilitat de fer l’àpat del dinar a la seva llar.

3.  L'obertura d'un casal de joves, el qual considerem necessari per tal de dinamitzar el barri i donar-li cohesió social.

4. La rehabilitació urbanística del solar buit de Pere Moragues, un solar molt degradat que ha d’esdevenir un espai de trobada veïnal.

5.  La cerca i l’habilitació d'espais de dignificació per a persones sense sostre els quals incloguin, a més a més del menjar, altres serveis també fonamentals a fi que puguin millorar les seves condicions de vida i les seves expectatives.

6. La dinamització social de les illes compreses entre Cristòfol de Moura, Alfons el Magnànim i Ramón Llull, ja que es tracta de la zona més degradada del barri i que necessita de l’organització d’espais i activitats a partir dels quals es contribueixi a crear-hi el teixit social.